Burmistrz Miasta Kluczborka informuje, iż Gmina Kluczbork ma możliwość aplikowania o środki finansowe w ramach Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym „Granty PPGR”.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji uruchomiło nabór wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników Państwowych Przedsiębiorstw Gospodarki Rolnej (zwanych dalej PPGR). Głównym celem programu Granty PPGR jest wyeliminowanie ograniczeń związanych z dostępem do komputera i internetu, które pojawiły się w czasie pandemii COVID-19 i związaną z nią nauką zdalną. Pozostałe cele programu to przede wszystkim:
• przeciwdziałanie nierównościom społecznym,
• cyfryzacja terenów popegeerowskich,
• poprawa jakości życia mieszkańców,
• rozwój cyfrowy dzieci i młodzieży z rodzin byłych pracowników PGR
W związku z powyższym uprawnieni mieszkańcy gminy Kluczbork mogą składać wnioski aby skorzystać z tej formy pomocy.
O wsparcie mogą starać się rodziny, których:
a) dziecko zamieszkuje miejscowość lub gminę, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej (PGR) i jednocześnie jest krewnym w linii prostej (tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/opiekun prawny) osoby która pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości objętej PPGR.
b) dziecko nie otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu takiego sprzętu zgodnie z zasadą zakazu podwójnego finansowania.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
sprzęt komputerowy z niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiającym naukę zdalną w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami. Maksymalna stawka za sprzęt komputerowy określona w dokumentacji konkursowej wynosi: 3500PLN koszt laptopa/komputera oraz 1500 PLN koszt tabletu.
Warunki udziału w programie:
Warunkiem udziału w programie jest złożenie do dni 03.11.2021 do godz. 14.00 do Urzędu Miejskiego w Kluczborku ul. Katowicka 146 – 200 Kluczbork Biuro Podawcze I piętro pok. 132 następujących dokumentów:
1. Wniosek:
2. Oświadczenie opiekuna prawnego/rodzica dziecka lub ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość:
3. Dokumenty potwierdzające fakt zatrudnienia w PPGR (np. świadectwo pracy, legitymacja ubezpieczeniowa, zaświadczenie Rp-7), których kopie należy dołączyć do wniosku
4. Zgoda wnioskodawcy na przetwarzanie danych osobowych:
Powyższe dokumenty będą podstawą do złożenia przez gminę Kluczbork wniosku w ramach Konkursu Grantowego Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”. Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z otrzymaniem przez Wnioskodawcę sprzętu komputerowego gdyż jest to uwarunkowane
Uwaga!
Złożenie wniosku nie gwarantuje otrzymania wsparcia w ramach projektu, gdyż jest ono uzależnione od wysokości Grantu przyznanego Gminie Kluczbork przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach przedmiotowego konkursu.
Termin złożenia wniosku:
do 03.11.2021r. do godz. 14.00
Wnioski, które wpłynęły po upływie wskazanego terminie nie będą podlegały rozpatrzeniu.
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Miejski w Kluczborku
ul. Katowicka 1
46 – 200 Kluczbork
Biuro Podawcze I piętro pok. 132
Więcej informacji dotyczących Programu Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym znajdują Państwo się na stronie: